Kampboekje Neerpelt 2013!

KAMP NEERPELT 2013 (De Leemberg, Berkendreef 10, 3910 Neerpelt) ——

 

Hallo!

Hier zijn we dan met het leukste KLJ-krantje van het jaar: het kampkrantje! Voor velen onder jullie is het een traditie om jaarlijks mee te gaan op kamp, maar voor sommigen wordt het de eerste keer.  In dit krantje vinden jullie alle informatie over het kamp van deze zomer. Het krantje staat ook op onze website (www.kljkesselt.be). Jullie kunnen ook altijd een kijkje nemen op de site van onze kampplaats: www.scoutsrally.be/bivak/


De Leemberg

Dit jaar gaan we op kamp in Neerpelt, slechts een uurtje rijden van Kesselt. We verblijven in het kamphuis “De Leemberg”. Er is een eetzaal, een vergaderzaal, een volledig uitgeruste ruime keuken met aparte waskeuken en twee gescheiden sanitaire blokken met toiletten, douches en wastafels. Er zijn 10 slaapzalen voorzien van 4, 6, 8 of 15 bedden voor een totaal van 66 personen. Je vindt er ook een gezellige zithoek met open-haard en een groot terras. Het domein is zeer uitgestrekt en beschikt over speelbossen, een voetbalveld en een speeltuin. We gaan ons er zeker en vast amuseren! J

 

Het vertrek

De Maxies +16 vertrekken op woensdag 31 juli met de fiets aan de Joenit. Verdere informatie wordt nog meegedeeld via de joenit-groep.Wij verwachten de -12 Lowies op donderdag 1 augustus om 8u00 ‘s morgens met de fiets aan de Joenit. We gaan op het gemak fietsen en we worden om 17u30 verwacht in Neerpelt. Wij willen jullie vragen om de volgende dingen zeker te voorzien:
– een goede uitgeruste fiets (!!!): banden opgepompt, verlichting, fietsbel,…
– regenkledij meenemen (kijk zeker eens op het weerbericht voor het vertrek)
– KLJ-polo aandoen
– Fluo-vestjes (krijgen jullie van ons bij vertrek aan de joenit)
– lunchpakket meenemen voor ’s middags (voldoende drank!)

Wij verwachten de -12 Peelkes op vrijdag 2 augustus om 9u00 stipt in Neerpelt. We komen dus niet meer samen aan de joenit. Op de voorpagina van dit krantje staat het adres van “De Leemberg”.

 

De terugkomst (met BBQ)

Ook dit jaar gaan wij op het einde van het kamp een BBQ houden, zodat de ouders eens een kijkje kunnen nemen op onze kampplaats. Deze BBQ gaat door op vrijdag 9 augustus vanaf 18u30. Daarna mogen de -12 Peelkes & Lowies mee naar huis met de ouders. De +16 Maxies mogen nog een dagje langer op kamp blijven om te helpen opruimen. (dit moet helaas ook gebeuren!) Zij vertrekken op zaterdag 10 augustus in de namiddag terug naar huis. Inschrijven voor de BBQ kunnen jullie door het strookje bijgevoegd aan dit krantje in te vullen en binnen te brengen bij de leiding.

Begeleiding

We zijn dit jaar met 7 gemotiveerde leiders en leidsters aanwezig op kamp: Anouk, Brecht, Thomas, Kevin, Babette, Roel & Florian. Zij hebben alle 7 een brevet van jeugdanimator, om jullie een hele week te animeren. Er komen ook, gedurende enkele dagen, een paar volwassen begeleiders op bezoek om een handje mee te helpen. Tenslotte is er ook nog onze vaste kookploeg: Anita, Yvonne, Aggie, Jean, Pierrot en Peter. Zij zullen ervoor zorgen dat wij op kamp héél lekker kunnen eten!
Eten ophalen

Op zaterdag 20 juli 2012 om 10u00 gaan wij eten ophalen van deur tot deur in Kesselt voor het kamp. Wat kunnen we zoal gebruiken? Vooral ontbijtspullen: confituur, chocopasta, hagelslag, maar ook fruitsap, frisdrank, of natuurlijk wat kleingeld. Dit is elk jaar voor ons een grote steun! Jullie krijgen in de maand juli nog een flyer in de bus om jullie eraan te herinneren.

Meenemen

Ook dit jaar staat ons kamp volledig in het teken van een thema, maar dit gaan we jullie nog niet meedelen tot jullie op kamp zijn J

We willen jullie vragen om zeker GEEN GOEDE, NIEUWE kleding mee te nemen op kamp, want alles kan en zal vuil worden!

 

In jullie koffer (zowel van de peelkes, lowies als de maxies) steken jullie de volgende zaken:

* onderlaken voor de matras* kussensloop + kussen

* slaapzak of dekbed + overtrek

* genoeg dikke en dunne sokken

* pyjama

* zwemkledij (eventueel duikbril, oordopjes, zwembandjes,…)

* genoeg sportkledij

* genoeg badhanddoeken

* washandjes

* 2 grote badlakens (voor het zwemmen)

* korte broeken

* zeker 2 lange broeken, waarvan één voor in het bos

* voldoende t-shirts

* zeker 2 truien!

* 1 licht t-shirt dat helemaal vuil mag worden (bv. om te verven)

* regenjasje (best opvouwbaar)

* pet

* zonnebril

* slippers

* sportschoenen

* sandalen

* toiletzak (tandpasta, tandenborstel, kam, zeep, shampoo,…)

* zonnebrandcrème met goede beschermingsfactor

* adressen van thuis, familie (om een kaartje te sturen)

* zaklamp

* galakledij (dit wordt niet vuil!)

*  buzzy pass (indien jullie dit hebben)

*  wat zakgeld (voor tijdens uitstappen: dagtocht, zwemmen,..)

*  kleren met als thema “ASTRID BRYAN IN JURRASIC PARK”
(voor eigen interpretatie vatbaar)

Koffers + fietsen verzamelen

Zoals jullie misschien wel weten krijgen wij elk jaar kampvervoer van de gemeente. Dit is een grote container waarin wij al ons materiaal, fietsen, maar ook koffers kunnen vervoeren tot aan het kamp.

Wij verwachten zowel de Peelkes, Lowies als Maxies op voorhand aan de Joenit om de koffers (excl. rugzakje!) te komen brengen, zodat wij deze kunnen inladen in de container. De Peelkes moeten ook hun fiets meegeven met de container, want deze gaat ook mee op kamp. De datum en het uur van het binnenbrengen van de koffers wordt later nog meegedeeld, omdat wij nu nog geen idee hebben van wanneer de container komt.

Wij willen jullie vragen om de fiets inorde te brengen, d.w.z.:

–       voor de banden:

  • deze zijn opgepompt
  • er zitten geen gaten in (want dan helpt oppompen niet)
  • deze kunnen op verschillende soorten wegen fietsen zoals asfalt-, grind-, modder- en kiezelwegen. Stevige banden zijn dus een aanrader

–       voor de remmen:

  • deze moeten werken

–       de kettingen

  • zijn gesmeerd
  • hangen (stevig) vast

–       het zadel:

  • is vastgemaakt
  • schuift niet naar beneden zodat we om de 10 minuten moeten stoppen

 

Dit zijn de belangrijkste dingen, voor de rest moet de fiets voldoen al alle andere wettelijke voorschriften.
De Peelkes en Lowies mogen de koffers mee terug nemen in de auto. Indien dit niet gaat, kunnen ze natuurlijk meegegeven worden met de container. De koffers zijn waarschijnlijk op zaterdag 10 augustus terug aan de Joenit. Dit wordt jullie nog meegedeeld.

Medicatie

Indien uw kind speciale medicatie neemt, mogen jullie dit meegeven aan iemand van de leiding met een duidelijke beschrijving van het gebruik.

 

Kampregels

Omdat wij gedurende één week samen op kamp gaan, moeten er natuurlijk enkele regels opgesteld worden zodat wij een leuke sfeer hebben op kamp!

  1. Je mag het kamp NOOIT verlaten zonder toestemming van de leiding. Ga nooit alleen naar buiten.
  1. Naar de aanwijzingen van de leiding, volwassen begeleiding en de kookouders wordt geluisterd, zeker als we buiten de kampplaats zijn en moeten opletten (zoals in het verkeer).
  1. Heb respect voor elkaar, de leiding, de kookouders en ook voor de mensen buiten het kamp!
  1. Let op je taalgebruik
  1. Maak geen ruzie! Jullie kunnen altijd bij de leiding terecht voor meningsverschillen.
  1. De leiding mag je straffen als je iets fout hebt gedaan.
    Straffen kunnen zijn: de afwas doen, borstelen, bomen knuffelen in het bos,..
  1. Iedereen doet aan alle activiteiten mee, het kamp is een groepsgebeuren. We sluiten niemand uit, iedereen hoort erbij GSM, MP3-speler, I-pod,.. mogen meegenomen worden op EIGEN RISICO.  Deze media dragen wel niet bij aan het beoogde groepsgebeuren. Wij staan het gebruik ervan ook enkel toe op enkele vooraf overeengekomen tijdstippen. Overtreding van deze regel leidt tot inbeslagname tot na het kamp.
  1. Aan tafel wordt gegeten en niet geknoeid.
  2. We hebben respect voor de tijd en moeite en vooral het lekkere eten van onze lieve kookouders.
  3. Vraag toestemming aan de leiding als je KLJ-materiaal wilt gebruiken. Wees er voorzichtig mee en ruim het achteraf netjes terug op.
  4. ’s Nachts en ’s morgens maak je geen lawaai.
  5. Overdag is het verboden om zonder uitdrukkelijke toestemming op de kamers te vertoeven.
  6. Het is absoluut verboden te roken in het gebouw.
  7. Als we met ons groepje verantwoordelijk zijn voor de taken te doen (meestal na het eten) dan komen we ons vrijwillig melden. Als we allemaal samen werken is dit geen zware taak en is het ook sneller gedaan. Bovendien hebben we dan ook een véél propere kampplaats!

15. Het is verboden om snoep mee te brengen, vermits dit kan leiden tot vuiligheid op de
kamers en misschien zelfs ruzie. Als je dit wel meeneemt, wordt het in beslag
genomen en verdeeld onder ALLE KLJ’ers! Jullie krijgen regelmatig iets lekkers van
onze kookouders.

Contact

De volgende GSM’s staan altijd aan:

Roel (hoofdleider):              +32474/38.50.31
Florian (leider maxies):      +32497/55.59.26
Thomas (leider lowies):      +32498/12.66.30
Kevin (leider lowies):          +32492/84.51.95
Babette (leidster lowies):    +32494/34.57.97
Anouk (leidster peelkes):   +32496/95.41.89
Brecht (leider peelkes):      +32479/35.41.19 

We vragen uitdrukkelijk om alleen te bellen in noodgevallen! Geen nieuws = goed nieuws J

Op onze site www.kljkesselt.be kunnen jullie elke dag een verslag lezen en foto’s bekijken, zodat jullie goed op de hoogte worden gehouden van ons kamp.
Inschrijvingen

Ben je na het lezen van dit krantje helemaal overtuigd om mee te gaan op kamp? Aarzel dan niet om je in te schrijven! Let wel op: eenmaal betaald kunnen wij uw geld niet meer terug vorderen. Deze maatregel is getroffen om te voorkomen dat wij al kosten voor een inschrijving gemaakt hebben en daarna van het inschrijfgeld moeten afzien, wat onze kas niet ten goede komt. Inschrijving betekent eveneens kennisneming en akkoord van deze maatregel. Alleen voor om zeer ernstige of medische redenen kunt u het, mits doktersbewijs, terugvorderen.

Inschrijven kunt u enkel op inschrijvingen@kljkesselt.be. Daarna maakt u het bedrag van  €140 per persoon over op het op rekeningnummer 735-3430004-72 met de volgende mededeling: “naam kind(eren), kamp 2013, BBQ 1k+1v*

* bij het voorbeeld staat er “BBQ 1k+1v”. Dit betekent dat u naar onze kamp-BBQ komt met 1 kind (k) en 1 volwassene (v). (inclusief uw kinderen die op kamp aanwezig zijn!!!)
Gelieve deze overschrijving telkens te vergezellen van een e-mail (zoals hierboven vermeld staat), zodat wij het zeker ontvangen hebben! Gelieve in te schrijven VOOR 15 JULI 2013 op inschrijvingen@kljkesselt.be
Indien u 3 kinderen uit éénzelfde gezin inschrijft, moet het derde lid slechts 70euro betalen voor het kamp.

Omdat we vinden dat KLJ voor iedereen moet zijn, proberen wij het KLJ-jaar zo goedkoop mogelijk te houden. Toch blijven kampen een hele hoop geld kosten.
Gelukkig dragen de overheid en de mutualiteiten nu meer en meer bij in de kosten voor jeugdkampen.
Hieronder vind u een link i.v.m. tussenkomsten voor kampen:
http://www.kljkesselt.be/lid-worden/tussenkomsten-voor-kampen/

 

Inschrijvingen BBQ

Op vrijdag 9 augustus 2013 hebben wij een BBQ op kamp. Jullie zijn welkom vanaf 18u30 in de Berkendreef 10 te Neerpelt.

Ook uw kinderen die op kamp zijn dienen te betalen voor deze BBQ. Zij krijgen wel een gratis drankje. Drankbonnen kunt u ter plaatse kopen op onze kampplaats.

Gelieve het bijgevoegde strookje (achteraan dit KLJ-krantje) af te geven bij iemand van de leiding VOOR 15 juli 2013. U kunt het totaalbedrag van de BBQ gelijk storten met het inschrijfgeld van het kamp op ons rekeningnummer 735-3430004-72. Gelieve dus op voorhand te betalen voor de BBQ.

Adressen:
Roel en Anouk Kerkhofs, Maastrichtersteenweg 246, 3770 Riemst (Vroenhoven)
Florian en Babette Herben, Maastrichtersteenweg 77, 3770 Riemst (Vroenhoven)
Thomas Moors, Kesseltweg 1, 3620 Lanaken (Kesselt)

 

Zomerlid

Sommige leden zijn enkel zomerlid bij onze KLJ. Wat houdt dit in? Ze zijn enkel lid bij KLJ Kesselt gedurende de zomer, met name tijdens het KLJ-kamp. Voor de inschrijving als zomerlid betaal je bovenop de kampprijs 10euro extra, wat neerkomt op een totaal van 150euro. Met deze 10euro extra zorgen wij dat de verzekering inorde is gedurende het kamp. Indien u geïnteresseert bent om uw kind in te schrijven als zomerlid, stuur u een mailtje naar inschrijvingen@kljkesselt.be.

 

VRAGEN?

Indien er nog vragen zijn, aarzel dan zeker en vast niet om ons te contacteren op leiding@kljkesselt.be of op onze GSM (zie contact).
Groetjes,

de leiding

Share

You may also like...

Geef een reactie